Villkor

Hyresvillkor:


.

stolsrosett stolsöverdrag

Avtalsparter

Vid beställning av stolsöverdrag och/eller organzaband så ingår du som hyrestagare i ett bindande avtal med firma A Vasberg, org nr 850812-XXXX (fullständigt organisationsnummer framgår på faktura, följesedel och vid förfrågan till info@hyrstolsoverdrag.se). För att ingå avtal måste du vara minst 18 år gammal.


Hyrestid

Hyrestiden räknas från den dagen hyrestagaren hämtar försändelsen hos sitt paketombud. I normalfallet utgör hyrestiden 4 - 6 dagar, från 2 dagar före festdatumet till första vardagen efter festen. I beställningsformuläret anger du festdatum och inte den dagen du avser hämta försändelsen hos ditt paketombud.


Leverans

Vi förbinder oss att tillse att försändelsen med hyresobjekt finns tillgänglig hos ditt paketombud senast 2 dagar före den dag du angivit som festdatum. Du ansvarar för att återlämna den till samma ombud senast första vardagen efter festen. Vi använder normalt DHL Servicepoint, om du har önskemål om ett annat ombud än ditt geografiskt närmsta så meddela oss detta så snart som möjligt. Vid leveransförseningar har du rätt att helt eller delvis få hyran återbetald, beroende på hur stor skada du lidit av förseningen. T ex om försändelsen når dig på fredagen, och festen är på lördagen men dukningen skulle ha skett torsdag kväll har du rätt till kompensation på 25 % av hyran. Om vi helt misslyckas med att leverera hyresobjekten till er fest så återbetalar vi hela hyreskostnaden och en kompensation motsavande ytterligare 25 % av  hyreskostnaden. Om vi t ex levererar stolsöverdragen men inte organzabanden, eller packar fel färg så ersätter vi 125 % av priset för organzabanden Vi står för frakt och returfrakt om inte annat överenskommits.


Hyresobjektens skick

Stolsöverdragen erbjuds för uthyrning och kan vara använda tidigare och tvättade. Vi ansvarar för att de är rena och inte är synligt skadade eller smutsiga när de är påträdda på stolarna. Lösa trådar och smuts på undersidan av fickorna för stolsbenen är normalt slitage och kan inte bedömmas som synlig skada eller smuts. Anser du att något stolsöverdrag inte uppfyller det skick du förväntat dig så har du rätt att öppna förpackningen med "reservstolsöverdrag" och ersätta det eller de stolsöverdrag som är obrukbara. Skriv då på etiketten vad som var fel och stoppa ner det förbrukade stolsöverdraget i förpackningen märkt "reservstolsöverdrag". Om du använder reservstolsöverdragen utan att påvisa något fel på de ordinarie så debiteras du i efterhand hyra även för dem.


Avbokning

Både hyrestagaren och hyresgivaren har rätt att häva hyresavtalet senast 3 veckor före festdatumet, och ska då meddela sitt beslut snarast möjligt. Hyrestagaren har också möjlighet att justera antalet stolsöverdrag och/eller organzaband fram till 3 veckor före festdatumet. Även därefter kan små förändringar göras tills dess att försändelsen skickats från oss, höra av dig via e-post till info@hyrstolsoverdrag.se om du vill ändra antal eller färg.


Betalning

Du kan välja mellan tre olika betalningssätt. Faktura innebär att du blir fakturerad och betalar hyran till bankgirokonto 850-5968 (mottagare Paris Air) senast på förfallodagen vilket i normalfallet är 3 veckor före festdatumet. Paypal/betalkort innebäratt du får e-faktura, samma regler som faktura gäller, och du kan betala med betalkort eller från paypal-konto. Postförskott (efterkrav)innebär att du betalar vid uthämtning hos ditt paketombud, en extra postförskottsavgift på 120 kr tillkommer. Observera att du fortfarande är bunden av avtalet oavsett om du hämtar försändelsen ellerinte.